Chill-tajjt-lyx!

Börjar med att skriva att det senaste inlägget bara var ett skämt, anledningen till att jag skrev så var för att vareken jag eller Nadja orkade skriva något inlägg just den kvällen. Men nu har jag tagit mig ork till att skriva ett lite halvlångt inlägg då!  Skriver om helgens händelser och matchen som var på samma gång! :)

Lärdag/Dag - Min dag började med att Danne från laget fick komma och hämta mig för att vi hade tidig träning i Norberg och jag hade ingen skjuts dit så han torskade på att hämta mig vid halv 10 på morgonen, tack Danne för skjutsen!
Jag var dock inte med och tränade för jag skulle vila min fot som är svullen för vi skulle ha match dagen efter så jag tänkte att jag inte skulle överanstränga foten s svullnaden går ner men det hjälpte inte, foten är svullen än idag!
Jag fick titta på medans dom andra tränade så jag var ju inte dum, det var klarblå himmel och skit hett ute redan så tidigt så jag passade på att steka kroppen med sol så man får lite färg. Chill!
Efter träningen så skulle jag möte upp älsklingen för vi skulle gå ut på marknaden och kika runt lite med Leija men först så skulle Danne bjuda på Kyklingsallad på Vildanden(Stavning?)Ja gott som faan var det iallafall! tack ännu en gång Danne! Chillnani bruushan!
Ja jag och Danne drog en sväng på byn för han gjorde mig sällskap till jag träffade på min älskling.
Jag,Baby&Leija gick runt på marknaden och bara kikade runt, hittade dock inget som jag fastnade för men det var nog lika bra att slippa slösa pengar på skit! ;)
Ja efter ett tag så tröttnade vi och vi drog hem till babys mormor&morfar för där skulle vi grilla och bara vara till senare på kvällen då jag och baby hade planerat att dra ut och bara träffa folk som man känner.
Det var allt för dagen.

Lördag/Kväll - Vi drog oss ut till byn ganska så tidigt typ redan vid 7-8 tiden nångång, vi skulle börja med att möta upp Elin&Jimmy vid Prostudden och de gjorde vi.. Det var ganska mycket folk där men det är det jämt när det är Norbergs-Marknad eller något liknande! Senare mot kvällen drog sig folket in mot byn så vi hamnade inne på byn mot kvällen.Allt folk hade samlats kring Myntan och det var typ 90%-Fjortisar där så det var inge roligt så vi vart inte kvar där länge för vi drog oss hemåt ungefär vid 11 tiden, det räckte för jag var tvungen att sova tidigt eftersom att jag hade match dagen efter och då måste man vara pigg!

MATCHEN
Norbergs Bk - Bäckby 1-4
Det blev inte riktigt som jag&resten av laget hade tänkt oss, vi åkte på ganska så hård förlust mot Bäckby!
Jag tror att mycket av vi förlorade var att många(fast alla inte erkänner) så underskattade vi dom på något vis eftersom att dom var "nykomlingar" i serien!
Laget : Jag vet inte riktigt om vi kom igång med vårat spel någon gång? Stundtals spelade vi upp oss men det var inte mycket att skryta över. Jag själv vet att vi kan mycket mycket bättre än det som vi presterade den där dagen och jag hoppas att hela laget lyfter huvudet högt nästa gång det går lite sämre under en match så att vi kan vända och kanske ta över matchen! Det blir mycket roligare att spela då!

Jag som individuell spelare: Här har jag massor att klaga på. Börjar med att jag verkligen inte kom igång under någon del av hela matchen! Redan efter ca 15 spelade minuter så kändes mina ben väldigt sega och mitt huvud var inte högt, man skulle kunna tro att jag var rädd för att spela fotboll! Jag gjorde ett misstag och sjönk till deras "ful-spel-nivå" och jag började tacklas ganska så fult.Drog åt mig ett gult kort(Som en annan i mitt lag fick enligt matchprotokollet så jag klarade mig)Eftersom att dom var ett ganska så "invandrar-dominerat" lag så blir det lite lätt fulspelade matcher, kan det vara för att dom alltid ska visa sig starkast eller bara är dom/vi födda till att låta högt? Jag hade väldigt ont när matchen var slut, ca 5 blåmärken på mina ben, svullen fotled, skrapsår lite här och där så man skulle kunna fråga sig själv, är det fotboll eller fighting jag går på? Haha. Jag kan skriva så här eftersom att jag själv är invandrare i bakgrunden så det inte blir Nazzizst vinklat inlägg! Hoppas ni förstår vad jag menar med det hela jag skrev om invandrarlagen!
Jag skapade några målchanser men jag var långt ifrån målhungrig så därför får min insats ett stort minus!
Dock var det jag som slog hörnan så att Höglund kunde enkelt nicka in vårat mål! Så en assist fick jag med mig som poäng!
Nu har jag tryckt ner mig själv, men jag är bara ärlig och jag ska ändra på det för att visa att jag är en bra fotboll spelare!


Nu har jag bara skrivit på med massa onödigt känns det som men det får vara så, för nu ska jag dra och dejta-sängen, jag är ganska så trött. Skriva godnatt till min baby-girl och sen sova!

God natt mayns!

Btw så har jag fått tag på Promoes senaste låtar, dom är SJUUUKT jävla bra alla låtarna!



Äntligen fick vi ut ett till "Photo-Face" av Leija!


 


bloglovin

Kommentarer
Från: fitim

brorshan du måste skriva om era fans:)

2009-04-30 @ 12:26:02
URL: http://egzongegaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Whats Your Name?
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

"Say Whaat" ?

Trackback
RSS 2.0