Semestern!

Nu har jag bestämt mig för att dra igång med skrivandet igen. Jag har inte orkat skriva här eftersom jag kom hem från Kosovo för bara några dagar sen och jag har haft lite att göra, men nu börjar allt lugna ner sig!

Det blev 3 fina veckor i hemlandet Kosovo, sen på väg hem stannade vi i Ulqin(Montenegro)i ca en vecka. Vi hade i stortsett fint väder hela tiden förutom typ 3 sista dagarna i Kosovo då det var muligt och regnade stundtals..
Jag gjorde egentligen inte något speciellt där borta eftersom att min kusin Faton åkte till Albanien, min bror åkte tillbaka till Sverige och jag blev kvar ensam som ungsom. Det är dom 2 som jag brukar hitta på saker med i vanliga fall men denna semestern fick gå åt utan dom 2, men jag klarade mig ändå!

Dagarna var galet varma då temperaturen kunde slicka 43grader och då var man inte speciellt sugen på att springa ute, man sökte mest upp svala ställen samt skuggorna. Jag passade på att träffa massa släktingar på dagarna eftersom man endå inte kunde göra så mycket mera. Kvällarna däremot var skojigare, vid 8 tiden mot kvällen så drog man sig ut mot stan.(Det är mera folk ute på kvällarna än på dagen pga värmen på dagen)Man såg massor med folk ute på stan, man besökte flera olika cafeer och fik under kvällarna.Man höll sig ute till ungefär 11-12 tiden på natten.

Vi bestämde oss för att åka till Ulqin(Montenegro) i en vecka, eftersom att vi vi ändå skulle åka förbi det stället så tänkte vi att vi lika gärna kunde åka från Kosovo några dagar tidigare och stanna i Ulqin för att sola&bada!
Samma sak gällde där, dagarna var sjukt varma så man höll sig till stranden hela dagen sen väntade man in kvällningen för att gå ut och promenera sig genom staden. Ett stort plus går till NATTLIVET i Ulqin! Allt var öppet, massor med folk ute mm ..
En sak till, jag fyllde ju hela 20 år den 11 Augusti, grattis till mig!

Jag slänger upp lite bilder från hela resan, men jag gör det i ett nytt inlägg. Annars blir det här så jädrans långt och tråkigt!

bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Whats Your Name?
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

"Say Whaat" ?

Trackback
RSS 2.0