Arbetsförmedlingen..

Efter lite tjat från min älskade flickvän och min tjatande pappa så lyfte jag på rumpan och tog mig ända till arbetsförmedlingen..
Ali fick följa med eftersom att han också ville skriva in sig där och hoppas på att få något jobb. Vi började med att skriva in oss där och det tog ju sin lilla tid, typ 1 timme.. Sen när det var gjort fick vi sitta och snacka med nån handledare och dom byggde upp en "Handlingplan" som man måste följa för att man ska kunna få nån ersättning och liknande.
Senast när Arbetsförmedlingen var i skolan och berättade om AF så om jag minns rätt så var det bara ca 30% av jobben som man kan hitta genom arbetsförmedlingen, så egentligen känndes det onödigt att ens gå med där. Enligt AF så skulle jag ha ganska så lätt att få ett jobb om jag bara ville eftersom att jag hade bra förutsättningar för det.

+
*Bilkörkort+TungtSläp
*Lastbil+TungtSläp
*Yrkeskompetens
*ADR-Farligt Gods
*Säkerhet På Väg
*Truck B1

Så om jag skulle lämna in ett CV personligen till företagen runtomkring så skulle dom nästan garanterat kunna hitta något jobb till mig det var vad dom sa där.. Det låter ju bra, Right? =)


bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Whats Your Name?
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

"Say Whaat" ?

Trackback
RSS 2.0