Smack!

Ohh sorry för min keffa update men jag har inte orkat skriva något faktiskt..
Har haft ganska så fullt upp med fotbollen, älslingen mm ..  Förlåter ni mig? Äh vem fan bryr sig Hah.

SMACK?
Damn idag var jag ute och gick med min älskling och min lillasyster. Vi kom ungefär till develophuset då hörde vi en motorcykel som gasade på ganska så rejält, full gas med andra ord.. Den han nog bara växla någon gång innan det var dax att bromsa?.. Ja vi hörde iallafall den starka accelerationen  som inte gick att missa, och sen kom en liten smäll och det blev knäpptyst, vi tänkte
- Krockade han?
- Körde han så snabbt så han flög iväg eller för det blev knäpp tyst så snabbt?
Vi gick mot dickens och vi kollade ner mot OK då är det ett moln av rök och en bil stod still och en motorcykel låg bredved bilen. Vi gick närmare olyckan för att se vad som hade hänt och där var krockade bilen och motorcykeln, ca 50 meter längre bort låg motorcykelföraren i diket. Som tur var var det redan folk där som tog hand om honom vilket han säkert är tacksam för. Det såg riktigt illa ut om jag ska vara ärlig så jag hoppas han klarade sig med så lite skador som möjligt.
Sen kom räddningstjänsten in i bilden och dom löste säkert allt sen, men det missade vi för vi ville hem och mysa istället. Men jag lägger upp en liten bild så ni får en bild av hur det såg ut, det var riktigt illa! Måste bara tillägga att när jag såg motorcykeln så fick jag lite smått "flashbacks" från mi moppeolycka i augusti 2005,  dock var den inte så här kraftig men man kände ändå igen sig lite när man låg där och inte kunde röra på sig, där för tyckte jag synd om motorcykelföraren.


Vid refugen sår bilen som var inblandad i krocken, till höger ligger motorcykeln.
Långt till höger i diket där ligger motorcykel föraren, en ganska lång bit bort!
(Jag ska inte säga för mycket om den här olyckan då jag inte är säker på saker, tex  hur det gick med föraren och andra saker, då jag inte vet säkert. Typ hur mycket skador det blev på personen i fråga, vill inte ge ut osann information men vi alla hoppas att det gick bra för honom iallafall)

bloglovin

Kommentarer
Från: Maria

Föraren hade änglavakt å "klarade sig" med benbrott i en underarm, en handled å fick sina händer krossade....en punkterad lunga samt att han fick sy på benet! Som sagt...änglavakt!!

2009-05-16 @ 02:24:59
URL: http://www.maria0223.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Whats Your Name?
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

"Say Whaat" ?

Trackback
RSS 2.0