Helgen/långt inlägg...

Helgen har blåst förbi ganska så snabbt känns det som, det känns som om att vi har hunnit gjort massor av saker...

Fredagen
En ganska så slapp dag måste jag säga, älsklingen åkte och lämnade Leija hos sin gammel mormor så vi var barnlediga tills lärdag eftermiddag. Jag och baby tog en sväng ner till stan och köpte lite godis till kvällen eftersom hon skulle sova här så ville vi ha lite kvälls-gott. Baby drog hem för att göra massa saker så jag passade på att hjälpa min baba med att byta däck på våran bil och som tur var så passade fälgarna den här gången och jag slapp bli sur på fälgfirman igen! Baby drog över till sin vän Malin en stund på kvällen sen mötte hon upp mig och vi drog hem till henne för att säga hej till hennes morfar som hade kommit från Eskilstuna. Sen blev det hem till mig för att mysaaaaaaa och käka godis och bara ta det lugnt för oss själva ett tag, och slippa tänka på allt annat omkring!

Lördag
Jag var tvungen att vakna en stund innan baby för jag skulle iväg och spela match,men vi han med lite morgon mys också för så brottom var det inte. Grillade hamburgare stod på lunch menyn så vi pressade i oss 2 st var! (nyttigt innan match?) .. Jag blev tvungen att säga hejdå till henne för hon skulle åka iväg med sin mamma och göra lite saker sen åka över och hämta Leija igen och jag drog på matchen så egentligen var inte lördagen så händelserik...
Ännu en gång så förlorade vi matchen, men det tråkiga var att dom han göra 3-2 målet när det bara var ca 5 sekunder kvar av hela matchen... SUUURT! Nästa match är hemma i Norberg mot Wahlsta, kom och kolla vettja =)
Lördagkvällen blev däremot ganska såå myyys med baby och hennes familj, vi satt uppe och kollade på EuroVison Song Contest till sent på natten..Det var en bra låt som vann hela alltihopa men kanske lite väl överdrivet med så mycket vinnande poäng. Det fanns andra bra låtar som förtjänade en del av norges poäng tycker man, som tex ALBANIEN ^^ =)
En sak som var ganska så skrämmande var att det var helt tys hela kvällen från Leijas sida men helt plötsligt hör vi hur hon skriker "MAMMA" helt panikslagen och skriker så flera gånger, gråter gör hon också.. Jag blev helt ärligt rädd och viste inte vad jag skulle gör.. Man blir lite lätt chockad när sånt där händer och man vet itne riktigt vad man ska göra först.
Ja hon hade iallafall bara drömt en mardröm tror vi iallafall, det kan ju ha varit något annat typ något djur som hon har sett och sen blivit rädd men jag och alla andra tror mera på en mardröm. Det är lite gulligt att 2 åringar drömmer, hihi.
Ja sen la vi oss och jag somnade verkligen på EN gång, det är ganska så ovanligt då det brukar vara baby som somnar på en sekund!

Söndag
Baby drog upp persiennerna och det var sol, en efterlängtad sol som har varit borta i några dagar typ. Vi satt och åt frukost och bara pratade skit lite lätt på morgonen och sen blev det ut till lekparken utanför huset för att leka med Leija.
Vi kollade in deras grannes nya hund, jääävlar vad söt den var! Cliff hette den men rasen minns jag inte, söt som faaaan liten och plattface! Sen så kom babys mormor&morfar och det blev en sväng till nån sjö typ bortanför smedjebacken där dom ska parkera husvagnen och övernatta senare i sommar. Det blev korvgrillning och lite skogspromenader, ja skogsliv i några timmar. Alla hade ett litet problem där ute, ingen kunde få Nellie(babys lillasyster) att pinka ute i det fria men gissa vem som lyckades få henne att göra det? Efter många minuters försök från allas sida så lyckades jag få henne att släppa på trycket! Fan vad bäst jag är. Det firades med några korv med bröd =)
Baby bestämde sig för att åka till Norberg och sova över hos sin mormor&morfar så hon gjorde dt och jag drog hem och frågade om bror min ville ut och fiska. Jag bror och Arbri drog till typ där borta vid hembygdsgården för att jag ville ta Fiske-oskulden för iår och gissa hur den gick, jag drog upp en feting gädda! Så stor var den inte men ändå rätt stor :)
Det blev bara en fisk för den här gången men jag var ändå nöjd för att jag ens fick en fisk över huvudtaget, så jag åkte hem med ett leende på läpparn!
Hem och äta sen ut med Ahmed, han ville ut och gå en promenad, även den promenaden blev ganska händelserik, vi kom så långt som till Mem&Zin så hör vi skrik, ja alla turkarna vid Bolaget stog och bråkade med varandra, alla mot alla såg det u som, ja ingen behövde åka ambulans iallafall så det var ju bra! Vi hann se tävlande bilar, en hund som var lika stor som en häst och massa mera. DAAMN HAH.
Nu sitter jag här hemma och försöker minnas vad mer har hänt under helgen, om jag har glömt något eller inte..Men jag tror att det här var allt för den här helgen men jag slänger upp lite bilder också. Märkte att det blev ett lång inlägg så då gör det ignet om det blir ännu längre!

Stekar Leija på väg till grillplatsen.


Baby&Jag<3


Stekar Leija!


Min Gädda Jag Plockade Upp Ur Sjön! :)



Jag har märkt att jag drar ut väldigt mycket på mina inlägg ibland, är det bara för att jag försöker få dom till att bli långa eller är det bara så att jag helt enkelt skriver på det sättet?..Även när jag berättar saker för andra så har jag märkt att jag själv drar ut på sakerna och en liten sak kan ta lång tid att berätta...Hmm.. Kanska sak böraj dra ihop allt istället så det blir 2meningars inlägg istllet! vad sägs om de?..





 


bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Whats Your Name?
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

"Say Whaat" ?

Trackback
RSS 2.0