Yah-Mayn!

Jag skulle ju till Avesta skolan i onsdags och köra lite lastbil och så men det blev inte av för jag mådde verkligen inte bra så jag stannade hemma istället. Senare på dagen så gick jag över till baby och var med henne typ hela dagen och jag sov över hos henne också.
jag bestämde mig för att åka till Avesa skolan på torsdagen för jag skulle ha uppkörning för Motstånds truck så jag kände att jag bara var tvungen att åka dit så jag gjorde det.
Redan på morgonen så bad läraren mig att göra iordning en lastbil och koppla ihop den med ett släp för vi skulle ut och övningsköra så det ordnade jag.. Vi åkte runt i Avesta, han testade mig på rondellkörning, skarpa vänster/höger svängar mm. Denna gången så känndes det verkligen bra och jag var riktigt nöjd och det var läraren med så pratade han lite med mig och sa "Grattis", men tills jag fatta vad han menade så blev jag lite skakis. Så han förklarade att det hade varit en uppkörning så han menade att jag hade klarat upprkörningen för E. E=Tungt Släp.
Fatta glad jag blev för jag trodde aldrig jag skulle hinna ta E kortet! Han frågade om jag hade något kvar i i körkort väg och jag kom på att jag inte har skrivit teori provet för E, så han sa att jag skulle in och skriva Teoriprovet så jag gjorde det lite senare på dagen och lite småskakis i händerna så klirrade jag det provet också! Igår var jag verkligen duktig, Propps till mig själv!
Nästa onsdag är sista gången jag åker till Avesta skolan och då ska jag bara köra truck, sen är det "Vink-Vink" till den skolan och på Brinell är det rest-vecka nästa vecka så då ska jag ta igen allt jag har missat där så är det Vink-Vink till hela skolan! Då kan jag börja ta ett kliv in i arbetslivet om det nu finns något jobb vilket jag tror att det gör när det gäller lastbil :)
.

Majbrasan -  Jag och baby drog ut en sväng på kvällen för att kika på elden vid simbadet,det var mysigt eftersom vi fick vara ensamma hela kvällen. Sen fick man ju säga hej till folk som man inte har träffat på länge och det var skoj. Vi gjorde inget speciellt förut att stå där och titta på allt folk, alla blattar, fjortisar,alkisar och poliser ^^.
Håll med mig om att alla stora händelser som Majbrasan,marknader ... mm, har tappat folk? Har folk börjat förlora intresset för såna här saker? Jag menar för några år sen var det smockat med folk på Våryran och majbrasan/valborg och liknande saker, men nu är det glest med folk.

Såg igår på tv att dom hade gjort en uträkning på hur många ungdommar som skulle dricka på valborg. Det hade minskat med ca 10% som hade sagt JA till att dom skulle supa, om jag förstod den rätt. "Det är en minskning med drickande ungdommar på valborg men ändå är det ca 200 tusen ungdomar som kommer att bli alkoholpåverkade/reporter" Ja men sen kan det vara som en tjej sa på tv igår också "Ungdomar har tagit till vana att dricka istortsett varje helg så valborg är ingen speciell helg längre" .. Kanske är det sant?.. Äh nog om skiten nu, nu ska jag äta och gra mig i ordning för träningen. Sen vidare till min älskling och umgås!




Denna har man kört ett par gånger
dock inte den jag körde upp med den är snyggare & nyare!


Haha va bara tvungen !

Peyz!


bloglovin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Whats Your Name?
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

"Say Whaat" ?

Trackback
RSS 2.0